| Praktijk voor remedial teaching, advies en coaching

Introductie

Gea aan tafel met leerling.

Mijn naam is Gea Felten – van de Wetering.

In het basisonderwijs heb ik ruim 15 jaar ervaring opgedaan als groepsleerkracht, remedial teacher en intern begeleider. De langste tijd heb ik gewerkt als remedial teacher. Het meest leuke in dit werk vind ik het 1-op-1 contact en te zien hoe een kind opbloeit bij meer persoonlijke aandacht. Als intern begeleider heb ik genoten van het coachen van leerkrachten, het observeren in de klas en het adviseren van leerkrachten bij bepaalde kinderen.

Een aantal jaren heb ik een Plusgroep begeleid. Daar gaf ik kinderen, die meer aan kunnen, projectopdrachten waardoor ze meer uitdaging geboden kregen. Ik heb daarbij gezien hoeveel creativiteit en plezier er loskomt wanneer kinderen op hun eigen niveau kunnen werken.

Behalve mijn beroepsopleiding en de opleiding tot remedial teacher heb ik in 2011 de Master SEN (Special Educational Needs), uitstroomprofiel begeleiden en innoveren afgerond. Dat heb ik gedaan met het praktijkonderzoek ‘(hoog)begaafd, uitgedaagd’. Met dit onderzoek heb ik onderzocht hoe het op de basisschool, waar ik toen werkte, stond met de begeleiding van (hoog)begaafde kinderen. Naar aanleiding van dat onderzoek heb ik een aantal aanbevelingen gegeven. Het daagt mij uit om (hoog)begaafde leerlingen lekker in hun vel te laten zitten en leerkrachten te stimuleren professioneler met de (hoog)begaafde leerling om te gaan.

Mijn complete overzicht is te zien op profielGeaFelten

Ik ben aangesloten bij de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers (LBRT)